دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی باباجان وزیر خارجه ترکیه رها شدن مخزن‌های سوخت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خاک ترکیه را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت خبری روزنامه ملیت وی با بیان این مطلب، افزود: مراجع ذیربط در ترکیه در این زمینه بررسی‌های لازم را شروع کرده‌اند.

سایت خبری روزنامه ملیت روز دوشنبه(19 شهریور) این خبر را به نقل از باباجان منتشر کرد و نوشت: علی باباجان گفت: تمامی نهادهای ذیربط در ترکیه در مورد مخزن‌های سوخت جنگنده‌های اسراییلی که در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه رها شده‌اند، تحقیق و بررسی را آغاز کرده و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

ملیت افزود: مقامات وزارت خارجه ترکیه نیز به این نتیجه رسیده‌اند که جنگنده‌های اسراییلی حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و ترکیه در این زمینه نیز همه اقدامات قانونی را شروع کرده است.

رسانه‌های ترکیه نیز گزارش دادند وزارت خارجه ترکیه خواهان توضیح رژیم صهیونیستی در مورد تانکرهای سقوط کرده جنگنده‌های آن رژیم در منطقه حاتای ترکیه واقع در مرز با سوریه شد.

رسانه‌های ترکیه شنبه گزارش داده بودند که تانکرهای یک جنگنده "اف - ‪"۱۵‬ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گذشته در شهرستان حاتای واقع در جنوب ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه سقوط کرده است.

روزنامه وطن در این مورد نوشته بود: شش جنگنده اسراییلی در بامداد پنجشنبه از طریق حریم هوایی سوریه وارد خاک ترکیه شدند و بعد از پانزده دقیقه خاک ترکیه را مجددا به سوی سوریه ترک کردند و بعد از قریب به نیم ساعت مجددا حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و پس از آن مجددا به حریم هوایی سوریه تجاوز کردند.

کد خبر 31084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز